„A halál után az élet folyamata már nincs sehol, de előtűnik az értelme.”

1975. november elseje és másodika közötti éjszaka van. A Mindenszenteket és Halottak napját összekötő misztikus csillagtalanság. Végzetes sötétség Ostia egyik lepusztult, elhagyott, poros utcáján, a repülőtér mellett.

P.P.Pasoliniproject_3Csak egyetlen pillanat, a végső levegővétel. Amikor Pier Paolo Pasolini szembenéz gyilkosával. Ekkor nyer értelmet mindaz, ami megelőzte ezt a pillanatot… Az élet…

Saját létünkön is elgondolkodunk.

Hogy megértsük és elfogadjuk: mindenki életében eljön majd az a rettegett, az a megváltoztathatatlan, az a kegyetlenül őszinte, az a …

… az utolsó pillanat.

Kinek így, kinek úgy. Jelenünkben, döntéseinkben és vezérlő vágyainkban talán már most ott rejtőznek annak a pillanatnak a titkai.

 A nézők igazi kuriózumot láthatnak. Rendkívül figyelemre méltó, hogy a táncszcéna ilyen széles összefogásával, ilyen kiválóságokkal készül egy előadás.

A produkció a PR-Evolution Dance Company, a Miskolci Balett, a Pécsi Balett, a GG Tánc Eger és a Nemzeti Táncszínház együttműködésével jött létre.

P.P.Pasoliniproject_1Szakály György, a Magyar Táncművészeti Főiskola rektora húsz év után tér vissza a tánc-színpadra, hogy Pasolini alakjába bújva örvendeztesse meg a nagyérdeműt. Zarnóczai Gizella, a kivételesen erős drámai megjelenéséről híres táncosnő alakításában is gyönyörködhetünk majd. Mellettük Spala Korinnát, korosztályának egyik legtehetségesebb balerináját is láthatjuk és a fiatal nemzedék kiválóságainak táncában és játékában is részünk lesz. Matola Dávid a Pécsi Balett táncosa, Maurer Milán a Miskolci Balett fiatal reménysége mellett feltűnik az egyre ismertebb Schell Martin is. A Pr-Evolution tagjai – Nagy Viktória, Csongor Nóra, Gáll Norbert – mellett itt mutatkozik be Balázs Dávid ifjú táncos is. A díszlet és a jelmezek Csík György, Jászai Mari-díjas díszlettervező tehetségét dicsérik.

Az előadás koreográfusa Nemes Zsófia, aki hihetetlen érzékenységgel tudja megmutatni az emberi kapcsolatok finom hálóját; érzelmeink, tetteink, gondolataink drámáját, szépségét, fájdalmát és örömét is.

A rendező Szemán Béla színművész-rendező, Pasolini nagy tisztelője, akinek munkájából kitűnik, mennyire érti és érzi Pasolini művészetét és világát.

Lassan negyven éve lesz, hogy felvirradt az a végzetes hétfő, mely magához ölelte Pasolinit.  Ennyivel tartozom neki, hogy ezt az előadást színpadra viszem az emlékére. És azért, hogy újra felfedezzük, mekkora embert és művészt veszítettünk el akkor ott Ostia porában. „

(Szemán Béla)

P.P.Pasoliniproject_2Pier Paolo Pasolini, vagy ahogy a világ leginkább ismeri: P.P.P.  világhírű rendező, író, költő, nyelvész, teoretikus; egyike a 20. század legjelentősebb és legsokoldalúbb művészeinek, aki mind magánéletével, mind pedig művészeti tevékenységével örökös viták és támadások kereszttüzében állt. Filmjei megosztóak, felzaklatóak – kíméletlen őszinteséggel, tabukat nem ismerve ábrázolta a világot, amelyet ő látott.

53 évesen, az 1975. november elsejéről másodikára virradó éjszakán gyilkolták meg a Róma melletti Ostia településen, a mai napig tisztázatlan körülmények között. Az előadás ennek az éjszakának az emlékére készült.

Az alkotók reményei szerint más együttműködés is születik a projektből; a témához kötődő előadások, külföldi vendégszereplések, filmvetítésekkel, kiállításokkal összekötött fesztiválok.

 

Szereplők:

Szakály György (Kossuth-díjas művész)

Zarnóczai Gizella (Harangozó-díjas művész)

Spala Korinna (Harangozó-díjas művész)

Maurer Milán

Somhegyi György eh.

Matola Dávid

Nagy Viktória

Csongor Nóra

Schell Martin

Gáll Norbert

Balázs Dávid

Jelmez, díszlet: Csík György

Zene: Szirtes Edina Mókus

Szakértő, fordító: Csantavéri Júlia, Pintér Judit

Ötlet, dramaturg: Szemán Béla

Koreográfus: Nemes Zsófia

Rendező: Szemán Béla

 

Bővebb információ a jegyvásárlásról:

http://www.nemzetitancszinhaz.hu/

 

Az előadás 18 éven aluliak számára nem ajánlott!

 

Az együttesről

A PR-Evolution Dance Company kiemelt kategóriájú kortárs táncegyüttes, amely 2003-ban alakult. 2008-ban lett Nemes Zsófia az együttes vezetője. A projektrendszert megszüntetve új arculattal, új művészeti célok megfogalmazásával, új előadások létrehozásával mutatkozott be a közönségnek és a szakmának egyaránt, megőrizve az erős technikai hátteret és a minél magasabb művészi fokra való törekvés igényét.

Nemes és a társulat hitvallása és célja, hogy  új utakat keressen, népszerűsítse a kortárs táncot a szélesebb közönség körében. A tánc szépségén, a mozdulatok kifejezőerején, az emberi test játékán keresztül jelennek meg előttünk azok a képek, hangulatok, érzések, amelyek mindennapjainkat átszövik.

Az évek során egyre hangsúlyosabbá vált az összművészeti elemek tudatos beépítése előadásaikba, így nyitottak az irodalom, a kortárs zene, kortárs képző-, ill. videóművészet felé.

Külföldi és külföldön élő hazai koreográfusok kedvelt társulata a Pr-Evolution Dance Company.