Három táncelőadással jelentkezik a Bethlen Téri Színház a közeljövőben. A hét végén a Közép-Európa Táncszínház Shakespeare-mesék című előadás felújítása kezdi a sort, majd a Gangaray Trambulin III. bemutatója lesz Tátitá címmel, végül Turós-Máté Kinga rendezésében érkezik az Átmenetileg örök című táncszínházi előadás.

Sh-mesékKözép-Európa Táncszínház: Shakespeare-mesék

2015. február 20. 15:00 és február 21. 19:30

A 2011-ben bemutatott, Gergye Krisztián rendezte előadás felújítása 20-án délután 3 órakor és 21-én este fél 8-kor látható a Bethlen Téri Színházban.

Az alkotók úgy döntöttek, hogy egy kiválasztott dráma táncszínpadon való elmesélése helyett a shakespeare-i univerzum jellegzetes motívumaiból és jól ismert karaktereiből szőnek egy „saját Shakespeare-mesét”, amely bevezeti a nézőket a szerzőóriás sokrétű világának rejtelmeibe. Az előadásból kibomlanak jellegzetes shakespeare-i hangulatok, felsejlik a drámák sokszínűsége, rétegzettsége, gazdagsága. A motívumok között többek közt a Rómeó és Júlia, az Othello, a Macbeth, a Szentivánéji álom és a királydrámák karakterei és viszonyrendszerei szerepelnek.

„Kezdődik a tánc, energikus és szellemes koreográfia, rég túlmutat a korai díszes melankólián. Démoni mozdulatsorokkal és finom gegekkel táncolják el a hatalmat, a féltékenységet, a gyilkosságot – átalakulva, szerepet cserélve, szalagokkal és kötelekkel nehezítve a mozgást. Így érzékeltetik: ez csak bábszínház, mint az élet maga. A háttérben az árnyjáték kimeríthetetlen humorforrás, akárcsak a bábok és a kortárs könnyűzene.” (Sisso, Magyar Narancs)

Előadók: Hargitai Mariann, Horváth Adrienn, Jakab Zsanett, Palcsó Nóra, Frigy Ádám, Ivanov Gábor, Kovács Péter, Mádi László és Tárnok Marica

Alkotók:

Gergye Krisztián rendező

Vlad’ka Malá koreográfus

Tárnok Marica bábművész

 

tatita_trambulin_foto_fábián_lászlóGangaray Trambulin III.: Tátitá

2015. 02. 27. 19:30

„kezdetben vala a ritmus….”

/Liszt Ferenc egy tanítványa/

A professzionális táncműhely idei harmadik bemutatóját Csuzi Márton, a Duda Éva Társulat táncművésze koreografálta.

A Tátitá című darab egy gyökér ritmuson és az abból származtatott kötődő ritmusokon keresztül épül fel. Minden egyes részlet idejét és terét a gyökér ritmusból eredő, annak szinonimját jelentő ritmusok határozzák meg, így kialakítva egy alternatív valóságot, melynek leütései közt egy nyolcad eltérés akár a mi valóságunkat hozná létre. Játék ez, melyben képiesen mondva, megrajzolunk egy hosszú ívű ritmus képletet, a jelenetek helyét az időben. Aztán ugyanezt a ritmust rövidebb íveken rajzoljuk meg, melyek megadják majd a mozdulatok helyét, a jelenlévők számát, a tér és a benne mozgó testek viszonyát. Etűd, melyben a világ mechanikája elevenedik meg azáltal, hogy szimbolikus mozgásminőségek, különböző ritmusokban, felváltva találkoznak és elválnak. Így akár véletlenszerűen, egy már megtörtént vagy egy még meg nem történt eseményt is láthatunk.

A Gangaray Trambulin képzés során több mester munkáján keresztül újabb és újabb módszerekkel, technikákkal ismerkedhetnek meg a program résztvevői, melyek segítik őket egy komplexebb előadói mód kialakításában.

Táncolják: Radóczi Lilla, Prókai Ágnes, Illés Tímea, Gyevnár Réka, Pálinkás Zsófi, Héger Alexandra, Kisbakonyi Anett, Szabó Erika, Péter Szilvia

Koreográfus: Csuzi Márton

átmenetileg örök 2Átmenetileg örök

2015. március 1. 19:30

Az Átmenetileg örök a lélek szabadságáról szóló táncszínházi előadás. A darabot végigtáncoló táncos (lélek) partnere a színész, aki angyalként van jelen a színen, hogy a táncost kiszolgálja. További alkotók még a zenei kíséretet adó nagybőgős, kinek zenéje itt a táncos mozdulataiból születik meg, valamint egy énekesnő.

A modern (kortárs) balett alapú kombinációját megannyiszor eltáncoló táncos mind súlyosabb, mozdulatait mindinkább elnehezítő ruharétegeket ölt magára. A ruharétegek és az azokban eltáncolt mozdulatsorok az emberi élet állapotait jelenítik meg. A ruha- és „életrétegek” felöltésében segít neki az angyal, aki aztán az életút (táncút) végén megszabadítja a rétegektől, megmosdatja, majd ismét útjára bocsátja. Ekkor a táncos, immár megszabadulva a szörnyű tehertől táncolja el mozdulatsorát.

Az alábbi Osho idézet a táncdarab tulajdonképpeni üzentét közvetíti:

„Az ember nem valódi önmaga, hanem egy általa elképzelt szerepet játszik: nem az eredeti arcát mutatja a világnak, s önmagának, hanem egy festett álarcot. Emiatt van minden probléma. Az eredeti arcoddal jössz a világra – amit még senki nem manipulált, senki nem alakított át –, de amint lehet a társadalom munkához lát. Az eredeti arcot valahogy álcázni kell, mert úgy, ahogy létezik, nem elfogadható. Sőt, minden alkalomhoz egy másik álarcra van szükséged. És persze az már nem is élet, hanem egy farsangi bál egy diliházban…”

Rendező: Turós-Máté Kinga

Szereplők:

lélek: Turós-Máté Kinga

angyal: Máté P. Gábor

ének: Lipták Jeanne

zene: Vogel Judit

 

Bővebb infó: www.bethlenszinhaz.hu